Тарасівська ЗОШ

П`ятниця, 03.05.2024, 11:41

Вітаю Вас Гость | RSS | Головна | Звіт школи про науково-дослідну роботу у 2012-2013 навчальному році | Реєстрація | Вхід

Учительська професія вимагає особливої чутливості до постійно оновлюваних тенденцій суспільного буття, здатності до адекватного сприйняття, потреб суспільства і відповідного коригування своєї роботи. Особливу значущість має ця здатність за постіндустріальної, інформаційної доби, яка потребує багатьох принципово відмінних від попередніх навичок, умінь, і відповідного мислення.

Школа як один із найважливіших інститутів соціалізації людини, підготовки молоді до ролі активних суб'єктів майбутніх суспільних процесів повинна бути винятково уважною як до нових реалій і тенденцій суспільного розвитку, так і до нововведень у сфері змісту, форм і методів навчання та виховання. Відповідно інноваційність має характеризувати професійну діяльність кожного вчителя. Нововведення (інновації) не виникають самі собою, а є результатом наукових пошуків, аналізу, узагальнення педагогічного досвіду.

Стрижнем інноваційних процесів в освіті є впровадження досягнень психолого-педагогічної науки в практику, вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду.

   Інноваційну спрямованість педагогічної діяльності зумовлюють соціально-економічні перетворення, які вимагають відповідного оновлення освітньої політики, прагнення вчителів до освоєння та застосування педагогічних новинок, конкуренція загальноосвітніх закладів, яка стимулює пошук нових форм, методів організації навчально-виховного процесу, диктує відповідні критерії щодо добору вчителів.

   Головною рушійною силою інноваційної діяльності є вчитель, оскільки суб'єктивний чинник є вирішальним і під час впровадження і поширення нововведень. Педагог-новатор є носієм конкретних нововведень, їх творцем, модифікатором. Він має широкі можливості і необмежене поле діяльності, оскільки на практиці переконується в ефективності наявних методик навчання і може коригувати їх, проводити докладну структуризацію досліджень навчально-виховного процесу, створювати нові методики. Основна умова такої діяльності — інноваційний потенціал педагога.

Серед науково-дослідної та інноваційної діяльності в Тарасівській загальноосвітній школи І-ІІІ ступенів можна виділити:

1.                Використання інформаційно-комунікативних технологій у навчально-виховному процесі «1 учень – 1 комп’ютер» на базі шкільних нетбуків.

3 2010 року вчитель початкових класів Бесарабець Леся Іванівна разом з учнями 4-б класу використовували ІКТ у НВП.

Завдяки співпраці батьків та громадських організацій у кабінеті було проведено глобальну мережу Інтернет та придбано телевізор з комп’ютером, що дало змогу користуватися на уроках природознавства під час вивчення окремих тем нетбуками та мережею Інтернет (для отримання додаткової інформації).

Наприкінці року учні 4-го класу вільно користувалися такою програмою, як Раіnt. Познайомилися з різними навчальними програмами, якими можна було користуватися  підключившись до Інтернету.

У 2011-2012 навчальному році Леся Іванівна використовує ІКТ для вивчення математики з учнями 1-б класу. Нею було розроблено певну кількість презентацій. Нетбуки використовує в позаурочний час, тому що їх не вистачає на весь клас. Крім цього на сайті „Самоучка” в позаурочний час учні можуть по черзі проходити мовні та математичні ігри, що дає змогу стимулювати їхпізнавальну та розумову діяльність.

2.                Апробація навчальної літератури.

Апробація здійснювалася Зарецькою Валентиною Михайлівною, вчителем математики підручника Бевз Г.П., Бевз В.Г. Алгебра, 9 клас.- К.:Зодіак-ЕКО,  2009 – 288 стор. Було проведено анкетування серед учнів 9-их класів (46 учнів), та було встановлено:

І. Зміст:

1.1.  Зміст підручника, його структура, обсяг матеріалу, співвідношення його розділів, параграфів відповідає діючій програмі з алгебри.

1.2.    У підручнику враховані вікові особливості, попередня підготовка учнів. Крім того, в кінці кожного параграфа є вправи на повторення, а в кінці підручника – основні відомості з курсу алгебри 7-8 класів.

 1.3.  Наукові положення у підручнику розкриті відповідно до досягнень сучасної науки, система знань розглянута в єдності з методами пізнання, є прикладна спрямованість, отримані знання можна використовувати на практиці. Органічно введені до змісту підручника нові для учнів наукові поняття, дотримується відповідність загальноприйнятій термінології та символіці.

1.4. Навчальний матеріал спрямований на формування науково-теоретичного мислення, мотивації навчання, світоглядних позицій учнів.

1.5.   Зміст, умотивованість поділу навчального матеріалу в підручнику, їх послідовність, цілісний виклад матеріалу, підбір і укладання базових знань, різноманітність вправ – все дає змогу вчителю активно використовувати інноваційні педагогічні технології.

1.6.  Навчальний матеріал кожного розділу поділений на параграфи, між якими існує чітка послідовність, зв'язок, які створюють цілісну картину кожної теми.

1.7.  Розподіл матеріалу в підручнику здійснено оптимально відповідно нормам  навчального часу.

1.8. Підручник відповідає принципу наступності, логічної послідовності. Навчальний матеріал органічно поєднаний з попередніми та наступними навчальними виданнями курсу  математики. Це досягається єдиною термінологією, символікою, чітким посиланням на вже вивчені та знайомі поняття і висновки конкретної теми.

1.9.  Ілюстративний матеріал підручника доцільний та функціональний. Схеми, таблиці, рисунки, малюнки доповнюють теоретичний матеріал, умови завдань, сприяють більш якісному та міцному засвоєнню знань матеріалу.

1.10.  У підручнику використані засоби виразності і образності мови для посилення емоційного впливу навчального тексту. Це і окремі слова, і цілі речення, виділені іншим кольором або різними видам шрифту; це і постійні рубрики в кожному параграфі, позначені умовними знаками. Все це дає можливість учню швидко виділити основні поняття і формули теми, відмітити зразки оформлення відповідних письмових вправ, розв’язання типових завдань.

2. Методичний апарат

 2.1.  Зміст підручника, системи питань, завдань, вправ відповідають вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти.

2.2.   Підручник містить багато вправ різної складності. Це і вправи для усного виконання, порівняно прості; і вправи для письмового розв’язання, які поділені на три групи – від порівняно простих (рівень А), більш складних (рівень Б) і до досить складних, позначених зірочкою(*). Все це сприяє міцному засвоєнню базових знань.

2.3.   У підручнику подано різноманітні та оригінальні завдання – на порівняння, розпізнавання, виділення головного, групування, узагальнення і систематизацію знань, повторення вивченого матеріалу. Вони оформлені у вигляді окремих вправ, завдань для самостійної роботи ( 4 варіанти до кожного розділу), тестові завдання до кожного розділу та типові завдання до контрольної роботи (різного рівня).

2.4.   Завдання спрямовані на розвиток логічного мислення, творчих здібностей учнів, їх пізнавальної активності. Це досягається різнорівненністю завдань, класичними задачами, пов’язаними з іменами відомих математиків, стародавніми задачами різних народів. Такі задачі викликають зацікавлення учнів, що спонукає їх до більш ґрунтовної, самостійної роботи.

2.5.    Матеріал підручника проілюстрований на достатньому рівні та є засобом підвищення інтересу до математики, що в свою чергу сприяє глибокому засвоєнню матеріалу, формуванню вмінь та навичок.

3. Поліграфічне виконання                                       

3.1.   Естетичне оформлення підручника на високому рівні. Кожен розділ починається відповідною до теми картинкою, сторінки розділу позначені смужкою одного кольору.

3.2.   Оформлення підручника спрямовано на розвиток естетичного смаку. Заголовки розділів та параграфів написані гарним шрифтом та кольором. Ілюстративний матеріал (таблиці, малюнки, рисунки до задач, схеми ) приємного для очей кольору і відповідає віку учнів. Допоміжний матеріал на форзацах також поданий в єдиному стилі з оформленням навчального матеріалу, історичних відомостей з портретами відомих математиків, серед яких є і українські.

3.3.  Гігієнічні та поліграфічні вимоги дотримані. Папір підручника якісний, шрифт сторінок контрастний, відповідного розміру. Формат підручника зручний для використання, вага відповідна.

4. Зауваження та пропозиція

 Хотілось би, щоб тестові завдання  та типові завдання до контрольної роботи були подані в декількох варіантах, хоча б у двох.

5. Висновки

              Зміст підручника пов'язаний із життям, відповідає сучасним вимогам, забезпечує формування необхідних вмінь та навичок, забезпечує розвиток здібностей та обдарувань учнів, доступний для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів.

3.                Комплексна програма «Формування  навичок  здорового способу життя серед дітей та підлітків (за програмою «Діалог»).

Освіта та здоров'я є взаємодоповнюючими компонентами успішного повсякденного буття дітей та молоді.

Підліткам потрібні не лише знання, а й життєві навички, що допомагають робити життєвий вибір, досягати цілі, коригувати поведінку, оцінювати ризики, зберігати і покращувати здоров'я та якість життя.

Здоров’я нації в наш час розглядається як показник цивілізованості держави, що відбиває соціально-економічне становище суспільства.

Сьогодні здоров’я вже не розглядають як суто медичну проблему. Загальноприйнятим у міжнародному спілкуванні є визначення здоров’я, викладено у Преамбулі Статуту ВООЗ (1948р.).

Більш того, суто медичні питання становлять лише малу частку феномена здоров'я. 10% комплексу впливів залежить від стану системи охорони здоров'я. Решта 90% припадає на екологію (20%), спадковість (20%) і найбільше – на умови та спосіб життя (50%).

Здоров'я дітей і молоді особливо важливе. За оцінками фахівців, близько 75% хвороб у дорослих є наслідком умов життя в дитячі та юнацькі роки.

Особливе занепокоєння викликає зростання вживання підлітками тютюнових виробів, алкоголю, наркотиків, що одурманюють психіку.

Ці данні свідчать, що поширення шкідливих звичок серед неповнолітніх є гострою проблемою, яка впливає на їхнє здоров'я.  

У такій ситуації особливу роль у профілактиці негативних звичок дітей і підлітків має відігравати загальноосвітня школа. Якщо медицина вивчає питання про те, як вилікувати людину від наслідків впливу тютюну, алкоголю, та наркотичних речовин, а юриспруденція шукає засоби перекрити доступ населення до цих речовин, то психологія має дати відповідь на запитання про те, як зробити, щоб людина сама не мала бажання їх вживати.

Існує декілька способів уберегти підлітка від гачка шкідливих звичок:

1 спосіб - налякати (можна, але на деякий час; це призводить до протилежних результатів, бо створює атмосферу загадковості і таємничості навколо психотропних речовин і викликає бажання пізнати цю таємничість на власному досвіді)

2 спосіб - навчити (число навчених ситуацій обмежене)

3 спосіб - відволікти (наприклад, секція, гурток: відповідальність перекладається на тренера)

4 спосіб - переконати (профілактична робота)

Завдання профілактичної роботи:

Формування у підростаючої особистості відповідальності за власне здоров'я.

Відповідальність є втіленням істинного, глибокого і принципового ставлення людини до життя (С.Л.Рубінштейн). Відповідальність передбачає свободу рішень, вибору цілей та способів, методів і шляхів їх досягнення. Вона не суперечить свободі, а є її логічним наслідком, що об’єднує низку вчинків у життєвий шлях особистості.

  В суспільстві існують суто молодіжні проблеми. Вони лягають на морально і фізично несформовану особистість тягарем, із яким не кожен підліток може впоратися самостійно.

Завдання дорослого, і в першу чергу педагога, допомогти йому в цьому. Але, як проголошує народна мудрість, можна загнати вола в річку, але змусити його пити не можна. Те саме відбувається із підлітками. Як би не намагалися дорослі уберегти школяра від згубного впливу, які б методи не застосовували для профілактики шкідливих звичок, та якщо у підлітка не сформована особистісна відповідальність - зусилля ці марні. Цілеспрямовано і послідовно формується державна політика щодо здорового способу життя.

Протягом останніх років було видано низку наказів, законів, які були спрямовані на збереження, покращення, охорону, відновлення здоров'я  нації, у тому числі й дітей, і серед них наказ "Про впровадження комплексної програми формування навичок здорового способу життя серед дітей та підлітків (за проектом "Діалог”)”.

Практичний психолог Максименко Лідія Михайлівна пройшла навчання в Київському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних кадрів за авторською програграмою О. В. Вінди «Життя без гачка» та вже протягом 6 років впроваджує програму «Формування  навичок  здорового способу життя серед дітей та підлітків (за програмою «Діалог») у школі, останні два роки як курс за вибором серед учнів 8-их класів.

Мета програми:

Звільнення від психологічних залежностей, автономізація позиції школяра, формування активної соціальної позиції та розвиток здібностей здійснювати значущі зміни у своєму житті та в житті оточуючих людей.

Очікувані результати:

1.                Розширення  й поглиблення знань щодо шкідливості вживання психоактивних  речовин;

2.                Ознайомлення  з можливими шляхами  подолання шкідливих звичок;

3.                Формування чіткого ставлення до різних форм узалежнень;

4.                Покращення ставлення до себе, зміцнення віри у власні сили;

5.                Формування відповідальності за власне здоров’я;

6.                Оволодіння конкретними психологічними знаннями.

7.                Розвиток здатності адекватного і найповнішого пізнання себе та інших людей.

8.                Забезпечення засобами самопізнання.

9.                Розвиток навичок і вмінь, необхідних для боротьби із залежностями.

10.           Підвищення усвідомлення щодо власної значущості, зміцнення почуття власної гідності.

11.           Формування мотивації самовиховання та саморозвитку.

Програма не містить готових рецептів, як змусити підлітків піти шляхом утримання, але намагається захопити їх пошуком власного шляху взаємин з курінням, алкоголем, наркотиками, шляху без залежності й саморуйнування.

Програма складається з трьох частин:

1 частина. ЯК ПОПАДАЮТЬ НА ГАЧОК

Формування довіри між учасниками. Розгляд причин надбання поганих звичок (залежностей). З'ясовуються зовнішні прояви залежностей і пояснюються почуття, що ле­жать в їхній основі. Розглядаються форми контролю (зовнішні чи внутрішні), характерні для підлітка. Порятунок від самобичування.

2 частина. ЯК ЗВІЛЬНИТИСЯ ВІД ГАЧКА

Як звільнитися від хімічної й емоційної залежності. Яким чином задовольняти свої емоційні, фізичні, соціальні, творчі, інтелектуальні, сексуальні й духовні потреби. Навчання технікам самоконтролю. Ознайомлення з психологічними методами «Магічні слова» і техніка «Сили розуму»

 3 частина. ЖИТТЯ БЕЗ ГАЧКА

Як навчитися жити цілком без шкідливих звичок, підтримуючи й удосконалюючи своє здоров'я, працюючи над життєвими планами, цілком переглянувши своє ставлення до відпочинку, розслаблення й одержання задоволення

Зміст програми:

«ЖИТТЯ БЕЗ ГАЧКА»

   Розділ І. ОРІЄНТАЦІЯ І МОТИВАЦІЯ УЧАСНИКІВ:

1)    інформування про діапазон можливостей методу
соціально-психологічного тренінгу (СПТ);

2)  створення робочої атмосфери;

3)  формування процесів групової динаміки;

4)  знайомство, корекція очікувань;

5) звертання до власної особистості та її складових.


Розділ II. ЗАЛЕЖНІСТЬ ТА її ОСОБЛИВОСТІ:

1)  визначення залежності;

2)  види залежностей;

3)  її сутність;

4)  причини залежної поведінки. Інформаційні аркуші.

 

Розділ III. ТЕХНІКА РОБОТИ ІЗ ЗАЛЕЖНОСТЯМИ. МЕТОД «МАГІЧНІ СЛОВА». ТЕХНІКА «СИЛИ РОЗУМУ»:

1) техніка роботи із залежностями за допомогою методу «Магічні слова»:

       етапи створення магічних слів;

       аналіз структури слова;

       магічні слова й порятунок від шкідливих звичок;

2)  робота за допомогою техніки "Сили розуму."

 

Розділ IV. ЛЕГАЛЬНІ Й НЕЛЕГАЛЬНІ НАРКОТИКИ. ВХОДЖЕННЯ В ПРОБЛЕМУ:

1)   види наркотиків;

2)   причини куріння серед молоді;

3)   чинники;

4)   пасивне куріння.

 

Розділ V. ПРОФІЛАКТИКА КУРІННЯ ТЮТЮНУ. УМІННЯ ПРОТИСТОЯТИ ШКІДЛИВІЙ ЗВИЧЦІ:

1)   розуміння механізмів маніпулювання;

2)   уміння протистояти шкідливій звичці;

3)   придбання навичок відстоювати свої переконання;

4)   рекомендації щодо того, як кинути курити.    

 

Розділ VI. РОЛЬ РЕКЛАМИ В ПРИДБАННІ ЗАЛЕЖНОСТЕЙ:

1)   прийоми, образи, що використовуються в рекламі;

2)   завдання реклами.

 

Розділ VII. СПРИЙНЯТТЯ І ВИРАЖЕННЯ ПОЧУТТІВ:

1)   способи вираження почуттів;

2)   прийняття негативних емоцій;

3)   розвиток уміння діяти адекватно й ефективно у різних психічних станах;

4)   вербальні й невербальні техніки вираження негативних емоцій.

 

Розділ VIII. ПРИЙНЯТТЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗАСАМИХ СЕБЕ:

1)  формування почуття відповідальності;

2)  зміна структури своєї мови.

 

Розділ IX. ПОЗИТИВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ ТА ЖИТТЯ:

1)      підвищення самоповаги;

2)      підвищення впевненості в собі.

Розділ X. РОЗВИТОК ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСОБИСТОСТІ. ПРОВЕДЕННЯ ВІЛЬНОГО ЧАСУ БЕЗ ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК.

1)  розвиток впевненості в собі на основі уявлень про успіх;

-->

Меню сайту

Форма входу

Пошук

Календар

«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 160

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0